Join The Team

We are rapidly growing company led by a close team of dedicated, smart creatives. We do the unexpected from a place we love to live!

If you are interested in joining Cathy Doll, please submit a resume and cover letter to hr@cathydoll.co.id

Job Openings
Design Graphics

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong Panjang, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat

Kualifikasi

    • S1 Jurusan design grafis, DKV, seni/design/multimedia atau setara
    • Pengalaman minimal 1 tahun, lebih diutamakan memiliki pengalaman di perusahaan kosmetik
    • Jujur, kreatif, dapat bekerja dalam tim
    • Menguasai Adobe (photoshop, illustrator,Corel, indesign)
    • Menguasai video editing (premier after effect/ dsb)
    • Mengerti fotografi dan videografi
    • Mampu bekerja dibawah tekanan dan sesuai dengan deadline
    • Merancang & membuat konten digital social media untuk keperluan digital marketing)
    • menguasai social media, berpengalaman untuk menciptakan news value yang bisa menjadi daya tarik
    • mampu membuat konten digital baik secara visual maupun copywriting)
    • Menguasai design packaging

Deskripsi Pekerjaan

    • Membuat design kemasan produk (packaging)
    • Membuat design promosi produk, untuk katalog, flyer, POP, company profile dll
    • Membuat konten promosi di social media
    • Mengedit gambar atau video promosi
    • Membuat seluruh laporan design kepada Marketing Manager

SEO Specialist

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong Panjang Pekojan Tambora Jakarta Barat DKI Jakarta

Kualifikasi

    • Candidate must possess at least Bachelor’s Degree in Computer Science/Information Technology or equivalent
    • Required language(s) : Bahasa Indonesia, English
    • At least 3 Years of working experience in the related field is required for this position
    • Experience in advertising agency is a plus
    • Having a blog or website is a plus
    • Up to date with recent changes in major search engines, SEO industries, global user browsing behavior and internet marketing
    • Knowing knowledge of HTML, CSS and javascript development is plus
    • Experience with Google, SEO tools (Ahrefs, Keywords Research & Screaming frog), including analytics & webmaster tools
    • Know-how to create enticing copy-writing
    • Have analytical skill, curious mindset and familiar with analytics tools

    Requirements :

    • Basic Knowledge : Solid concepting on digital marketing campaign
    • Major expertise : SEO & SEM GURU, PPC, Social Media Marketing, Data driven analysis
    • Tools : Google Adwords, Google Analytics, Mozpro, Ahrefs, Google Page Optimizer, Facebook for Business
    • Experience : Talented & Pro

Deskripsi Pekerjaan

    • Evaluate product offering, landing page quality and traffic to determine short and long term campaigns
    • Monitoring on keywords discovery, trends and its expansion for current and upcoming organic behavior
    • Optimizing on site and user experience to improve CTR in search result
    • Planning effective local and long tail keyword strategy on site and off site
    • Improve SERPs for desktop website, mobile site and mobile application

Penanggung Jawab Penyalur alat kesehatan dan PKRT

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong Panjang, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat 11240

Kualifikasi

    • Pendidikan minimal D3 Apoteker/Farmasi
    • Pengalaman Pengalaman minimal 1 tahun ( Diutamakan dibidang pendaftaran produk ALKES dan PKRT ke departemen Kesehatan ).
    • Memiliki STR aktif
    • Memahami alat-alat kesehatan & maintenance alat kesehatan
    • Mengerti jobs safety analist
    • Memiliki kemampuan analisa dan bekerja sistematis
    • Memiliki pengalaman sebaga teknisi alat kesehatan (Medical instrument) terutama dalam pengurusan pendaftaran produk PKRT dan ALKES ke Depkes

Deskripsi Pekerjaan

    Job responsibilities :

    • Melakukan meeting koordinasi departemen bersama tim yang dibawahinya untuk membahas problem solving yang dihadapi mulai dari rencana kerja, metode kerja, alat-alat kerja, jadwal kerja, melakukan report hasil pekerjaan yang telah dilakukan & report meeting
    • Memahami, mengerti dan mengaplikasikan standart jobs safety analis dari setiap tindakan yang akan dilakukan untuk mengurangi resiko kecelakaan kerja
    • Memberikan pelatihan, pendidikan tambahan dan melakukan uji fungsi yang diperlukan untuk meningkatkan kemampuan dan wawasan kepada tim
    • Instalasi alat
    • Harus mengenal secara umum produk alat kesehatan bertenaga/memakai listrik
    • Pemantauan, pemenuhan dan pelakasanaan CDAKB ( Cara Distribusi Alat Kesehatan yang Baik ) termasuk membantu kegiatan operasional, pelaporan, perwakilan perusahaan, administrasi, retur, servis, training produk dan sebagainya.
    • Bertanggung jawab terhadap perizinan penyaluran alat kesehatan.

Marketing Manager

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong panjang, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat 11240

Kualifikasi

    We are looking for a high-performing Marketing/Sales Manager to help us meet our customer acquisition and revenue growth targets by keeping our company competitive and innovative. You will be responsible for maximizing our sales team potential, crafting sales plans and justifying those to plans to the upper management.

    The sales and marketing manager is responsible for managing all sales and marketing activities for the organisation.

    QUALIFICATION :

    • Preferably having experience as Marketing/Sales at Distributor and Retail company (Offline & Online)
    • Understand digital tods & social media tods
    • Candidate must possess at least Bachelor's Degree in Marketing or equivalent.
    • Required language(s): Bahasa Indonesia, English.
    • At least 5 Year(s) of working experience in the related field is required for this position.
    • Excellent motivational and leadership skills to inspire performance.
    • Highly motivated with a genuine drive to succeed.
    • Successful previous experience as a sales representative or sales manager, consistently meeting or exceeding targets.
    • Demonstrated ability to communicate, present and influence credibly and effectively at all levels of the organization.
    • Strong business sense and industry expertise.
    • Excellent mentoring, coaching and people management skills
       

Deskripsi Pekerjaan

    JOB DESCRIPTION :
     

    • Ensuring sales achievement and growth started with regularly monitoring and evaluating sales performance
    • Achieving growth and hitting sales targets by successfully managing the sales team
    • Conducting field visit to update market situation including getting input on distribution and competitor activites
    • Owning recruiting, objectives setting, coaching and performance monitoring of sales representatives and can calculate cogs and budget
    • Indentify, evaluate and develop strategy to achieve target og market share
    • Reporting on activities towards targets to the company directors
    • Develop, monitor and evaluate advertising and promotion budget to support marketing program
    • Manage brand and develop marketing mix strategy for the assigned brand, create brand positioning, develop communication and media strategy. implement marketing program, monitor and evaluate the execution, monitor and regularly control the brand performance
    • Monitor branding activity and competitor performance
    • Analyze the market trend and conduct consumer study to get insight for the new product
    • New product development by doing competitor research, identifying potential cusumer target, design product differentiate, find for sales & marketing channel, setting prices and lead the new product development process
    • Collaborate with external party such as advertising agency, media, to implement marketing strategy
       

Sales ( Kosmetik )

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong panjang, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat 11240

Kualifikasi

    Kami mencari kandidat Team Sales yang memiliki kinerja tinggi untuk membantu kami memenuhi target perolehan pelanggan dan pertumbuhan pendapatan dengan bergabung di perusahaan kami kompetitif dan inovatif. Anda akan bertanggung jawab untuk memaksimalkan potensi tim penjualan kami, menyusun rencana penjualan dan memngelolah rencana penjualan

    Penjualan bertanggung jawab untuk mengelola semua kegiatan penjualan dan pemasaran terhadapa organisasi perusahaan.

    QUALIFICATION :

    • Specially for womens
    • Pengalaman minimal 1 tahun sebagai Area Sales Supervisor atau minimal 3 tahun sebagai Area Sales Officer di perusahaan Kosmetik, Farmasi (OTC), Consumer Goods

Deskripsi Pekerjaan

    • Mengkoordinir tim penjualan, agar dapat meningkatkan penjualan agar sesuai dengan target
    • Membuat strategi-strategi penjualan dan mensosialisasikan kepada tim sales
    • Membantu tim BA dan memberikan pelati handal melayani dan memaintain konsumen
    • Memonitoring aktivitas tim BA
    • Membantu mengatasi permasalahan sales dan ikut melakukan promosi tim BA jika diperlukan Memberikan laporan penjualan tim sales baik itu mingguan bulanan atau tahunan
    • Memonitoring penjualan dan pembayaran customer dari BA
    • Menentukan pemberian diskon produk kepada tim sales dengan persetujuan dari ManajerPemasaran atau Direktur Pemasaran terlebih dahulu
    • Mensosialisasikan dan memberitahu informasi mengenai promo maupun strategi marketing kepada tim sales Memastikan agar stock sesuai dengan data pada system perusahaan
    • Dapat berkomunikasi dengan PIC store
    • Mampu control account modern market dan traditonal market
    • Mampu berkomunikasi dengan baik dengan baok atau owner took

Social Media Specialist

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong panjang, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat 11240

Kualifikasi

    • Bachelor of Communication or Marketing Management
    • Minimun 1 year experience in social media or digital marketing field
    • Have experience in managing social media; events, or organization.
    • Have a good knowledge and understanding of Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, and Linkedin Ads.
    • Able to operate digital tools (Google Analytics, Google Adwords, Google for Business, Google Trends, Planolly, etc)
    • Good article writing is a plus point.
    • Able to take a product photos and video shooting.
    • A passionate and creative thinker who have great literation skill
    • Proven work experience as a Social Media Strategist or Social Media Manager
    • Hands-on experience using social media for brand awareness
    • An ability to identify target audience preferences and build content to meet them
    • Understanding of social media effectiveness metrics
    • Strong written and verbal communication skills; A team player and collaborative individual

Deskripsi Pekerjaan

    JOB DESCRIPTION :

    • Establish communication between the brand and the Digital Marketing team
    • Building communication between the agency and the team
    • Plan and make video concepts
    • Taking video images in accordance with specified conditions
    • Do video editing
    • Design social media strategies to achieve marketing targets
    • Manage, create and publish original, high-quality content
    • Stay up-to-date with new digital technologies and social media best practices
    • Create a schedule for uploading content to social media 
    • Making a caption / article on social media
    • Do social media optimization
    • Make advertisements on social media 
    • Taking pictures (photos) and videos during the implementation took place
    • Make an article or press release from the activity
    • Do live coverage on social media companies when activities take place
    • Prepare weekly and monthly reports on web traffic
    • Liaise with our amazing writers and designers to ensure content is informative and appealing
    • Administer all company social media accounts ensuring up-to-date content.

Tax Account Finance Manager

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong panjang, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat 11240

Kualifikasi

    • Pendidikan minimal S1 Akuntasi /Manajemen
    • Memiliki pengalaman kerja minimal 5 tahun sebagai Accounting & Tax Manager (Diutamakan dari bidang industri Food & Beverage atau Food Manufacturing)
    • Memiliki pengetahuan tentang siklus akuntansi
    • Mempunyai Sertifikat Breved A dan B
    • Paham atas Prinsip – prinsip perpajakan
    • Mampu membuat laporan pajak (e-Faktur dan e-SPT).
    • Memiliki tingkat ketelitian dan akurat dalam pengerjaan laporan
    • Memahami dan menguasai keseluruhan fungsi serta sistem akuntansi (Budgeting, Account Payable, Account Receivable, Laporan Keuangan) serta menguasai perpajakan (PPN, e-Faktur, dll)
    • Memiliki kemampuan leadership, serta memiliki kemampuan analisa dan komunikasi interpersonal yang baik
    • Terbiasa bekerja dibawah deadline yang ketat dan lingkungan kerja yang dinamis
    • Dapat bekerja di bawah tekanan.
    • Mempunyai jiwa Leadership dan analisa yang baik.
    • Mempunyai kemampuan time management yang baik
    • Menguasai penggunaan Microsoft Office Program (Word, Powerpoint), terampil dalam penggunaan Mic. Excel (menguasai MS Database dan Macro merupakan nilai lebih)
    • Menguasai peraturan peraturan perpajakan

Deskripsi Pekerjaan

    JOB DESCRIPTION :

    • Menganalis kewajiban, perpajakan perusahaan
    • Memastikan laporan kas harian, mingguan dan laporan arus kas bulanan yang dibuat oleh tim accounting sudah akurat
    • Membantu keperluan Administrasi surat/menyurat dengan kantor pajak.
    • Penerbitan laporan keuangan bulanan, tahunan (Tax dan bank) based yang terdiri atas : Laporan Laba/Rugi dan Laporan Neraca.
    • Mengkoordinasikan proses penyusunan dan penyajian laporan keuangan untuk kebutuhan internal
    • Mengelola dan verifikasi atas perhitungan perpajakan perusahaan
    • Menyusun dan menyajikan laporan keuangan, baik untuk asersi manajemen maupun untuk pihak luar
    • Melakukan rekonsiliasi atas semua akun (nominal dan permanent) setiap menjelang tutup buku
    • Membuat laporan pajak perusahaan serta mengawasi dan mengkoordinasikan pelaporan pajak perusahaan
    • Merencanakan, mengatur dan mengontrol analisis laporan keuangan
    • Merencanakan, mengatur dan mengontrol pengembangan sistem informasi akuntansi
    • Membuat SOP serta kebijakan Akuntansi dan Pajak
    • Mengatur dan mengontrol penerapan standar operasional prosedur accounting perusahaan

Secretary

Lokasi Pekerjaan
Jl. Gedong Panjang Pekojan Tambora Jakarta Barat DKI Jakarta, RT.10/RW.10, Pekojan, Kec. Tambora, Kota Jakarta Barat,

Kualifikasi

    • Minimum education Diploma and equivalent
    • Minimum 2 years experience as a personal assistant
    • Able to manage schedule, good communication skills, able to work overtime whenever needed.
    • Preferably women, looking attractive
    • Know the basics of e-commerce
    • Must be able to english language

Deskripsi Pekerjaan

    • Take care of recording and managing appointments
    • Prepare, create and compile reports
    • Become a contact person with the organization or related clients
    • Contribute to the team effort by getting things done

Menu
Shop
Account
Store Locations
SHOPPING BAG
Oops! Keranjang belanja kamu masih kosong
Subtotal IDR 0
.